מהו הזמן הכי טוב ביום להתאמן בו?

השאלה שבכותרת מטרידה דורות רבים של מתאמנים בענפים שונים. האמת היא שאין תשובה חד-משמעית והתשובה הכי מדויקת לשאלה תהיה: "זה תלוי".

מה שהכי מתאים לכם

באימונים מסוגים מסוימים כדי להשיג תוצאות אפקטיביות יש בהחלט משמעות לשעת האימון. אבל בסופו של יום הפקטור החשוב ביותר הוא הפקטור האישי, האינדיבידואלי. אם אתם משכימי קום והאימון הוא גם דרך לטעון אתכם באנרגיות להמשך היום, וזה מסתדר לכם עם הלו"ז של 'החיים עצמם' – תתאמנו בבוקר. מנגד אם אתם אנשים של ערב והשכמה מוקדמת לא 'עובדת' עבורכם, תתאמנו בערב. הדבר הכי חשוב הוא ששגרת האימונים תשתלב בשגרת החיים. ללא התנאי הזה, קרוב לוודאי שתתקשו לשמור על שגרת האימון.

הבדל בין אימוני כוח לפעילות אירובית

אחרי שהבהרנו שהנוחות וההעדפה האישית הן הפקטור הכי חשוב, נציין שעבור חלק מסוגי האימונים יש משמעות לשעת האימון. ככלל, יש הבדל בין פעילות ספורטיבית אירובית לאימוני כוח. כשאימוני כוח עומדים על הפרק ההמלצה היא לערוך את האימונים בשעות אחר הצהריים או הערב. הסיבה היא ביולוגית. בניית כוח ומסת שריר קשורה לפעילות הורמונלית, וחלק מההורמונים שקשורים למנגנון בניית השריר, כמו הורמון הגדילה, טוסטסטרון וקורטיזול מופרשים במחזוריות יומית קבועה. הורמונים אלו מצויים בדם בריכוזים יותר גבוהים בשעות הבוקר אחר הצהריים והערב ומחקרים שבחנו אימוני כוח בשעות שונות מצאו שחלק מהתרגילים היו אפקטיביים יותר בשעות הערב ולמרות שהטסטוסטרון מגיע בריכוזים גבוהים יותר בבוקר גילו כי דווקא לאחר אימון משקולות בערב נמצא הורמון זה ברמות גבוהות בדם .

אצלנו בDoronfit  המטרה להתאים את האימונים לאורח החיים שלכם ,אנשי הבוקר יתאמנו בבוקר ואלה שנוח להם בערב יתאמנו בערב מה שחשוב זה לקבוע ימים ושעות קבועים ולהתמיד בהם כמובן שמאוד חשובה איכות האימון והרמה שמותאמת לכם באופן אישי

צור קשר

שיחת ייעוץ ללא התחייבות

Call Now Button