אם אוכלים פחות יורדים במשקל?

לכאורה התשובה לשאלה למעלה היא "כן". הקטנה של צריכת הקלוריות אמורה להוביל לירידה במשקל. בפועל, הרבה פעמים זה לא עובד באופן הזה. לאנשים שונים קצב חילוף חומרים שונה ויש הרבה מאוד גורמים שמשפיעים על המנגנון הזה. הקושי רק מתגבר והולך כשלוקחים בחשבון שבסגנון החיים המודרני אנחנו אוכלים הרבה מאוד מזון מעובד שמכיל הרבה פחמימות, סוכרים ושומנים ולכן עבור הרבה מאוד אנשים גם הפחתה משמעותית בכמות האוכל שהם צורכים לא תמיד תביא להפחתה משמעותית במשקל.

שימו לב ל"מה" ולא רק ל"כמה"

כאמור, העניין הוא לא רק ההפחתה בכמות אלא גם סוג והרכב המזון שנצרך. למשל, החלפת פחמימות מעובדות בקטניות או תאית כנראה תהיה יותר אפקטיבית מהורדת מינון הפחמימות בלבד. בכל מקרה זה מאוד אינדיבידואלי ויש הרבה מאוד משתנים סביבתיים, בריאותיים, תורשתיים ופסיכולוגיים שפועלים על כל אחד ואחת, לכן מומלץ להיעזר באיש מקצוע שמבין בתזונה ויודע 'לתפור' דיאטה אפקטיבית ומדויקת.

לשלב בכל דיאטה גם פעילות גופנית

כאן המקום להזכיר שהתאמת התזונה היא אמנם כמעט תמיד מפתח להפחתה במשקל, אך היא לא האמצעי היחיד שמומלץ לנקוט בו. שילוב של פעילות גופנית (אירובית ואימוני כוח) עם הקפדה על תזונה בריאה ומותאמת עשוי להתגלות כמכפיל כוח סינרגטי בהורדה במשקל. פעילות גופנית גם שורפת קלוריות וגם בונה מסת שריר (על חשבון רקמה שומנית) ולכן מומלצת כהשלמה לכל דיאטה. גם פה מומלץ לפנות למומחה שיבנה עבורכם תוכנית אימונים אישית (ואפילו ילווה וידריך אתכם במהלך האימון).

אצלנו, ב-Doron Fit אנחנו משלבים תזונה נכונה עם תוכנית אימונים אישית ולמעשה 'סוגרים את כל הפינות' ומוצאים את הנתיב האישי האידיאלי והבטוח לירידה במשקל.  

Call Now Button
שינוי גודל גופנים

צור קשר

שיחת ייעוץ ללא התחייבות